24. oktober 2010

Ukas foto (43)

Lilly beskriver fotoet sitt på denne måten:
" Dette bildet er et bra eksempel på det jeg mente med å vise frem detaljene i gjenstanden. Kvaliteten i dette bildet er høy. Sola skinner og vanndråpene glinser og jeg liker det at man kan se gjennom bærene og se frøene i dem. Interessepunktet er på bærene, det er bare et utsnitt av hele hånden min. Bakgrunnen er rolig, man har en grunnfarge i bakgrunnen, grønn som er en kald farge. Bildet har liten dybdeskarphet. Lyset skinner på bærene, men spesielt litt gjennom bærene.
Når jeg analyserte dette bildet lærte jeg at jo mindre dybdeskarphet jeg har jo lettere er det å fokusere på detaljene på interessepunktet fordi øyet er ikke fokusert på bakgrunnen, men på forgrunnen som gjør det lettere å merke detaljene.
Dette bildet er ikke redigert.
Dette er favorittbildet mitt fordi lyset på bildet er så frisk og rolig, fargene er fulle av liv og bærene ser friske ut. Når jeg ser på dette bildet tenker jeg på vann og natur. Dette bildet er så detaljrikt og rolig.
Dette bildet er valgt fra kategori frukt, bær og grønt."

2 kommentarer:

  1. et bilde til å spise opp! godt sett og elegant utført.

    SvarSlett
  2. Friskt og deilig! Det eneste som forstyrrer meg, er at det ser ut som at bærene holder på å trille, falle ned. Hadde det skapt mer ro i bildet å vende det 90 grader?

    SvarSlett