27. mars 2011

Ukas foto (13)

Susanne skriver følgende på bloggen sin:
"Dette bildet er av min kjære hund, Dex. Han står i vinduet og ser ut. Dette gjør at det naturlige lyset kommer inn i ansiktet og på baksiden av blomstene. Bildet er tydelig lysere på den venstre siden der hvor blomstene og snuten til Dex er. I bildet er interessepunktet den siste store orkidee klokken som nesten går over hodet til Dex. Bildet inneholder skrålinjer, gjentakelse og rom. Persiennen bak Dex, viser at rommet går innover. Kontrastene er veldig fine med det at Dex er tricolor, svart, hvit og brun. Dette gjør at fargene passer sammen med blomstene som er hvite og gardinene som er brune.
Bildet er blitt redigert i Iphoto. Dette for å få frem kontrasten i fargene enda mer, Pelsen til Dex er mer tydelig, men det rundt er blitt dusere. Bildet er også blitt gjort lysere og varmere.
Da jeg tok dette bildet lærte jeg at skal du ta bilder av dyr må du være rask. Med en gang jeg tok i kameraet, snudde Dex seg for å se hva det var. Da han ikke visste hva et kamera var, ville han ikke finne posisjonen igjen før kameraet var borte.
Kameraet jeg brukte var Nikon D40, Sigma 70-300mm, macro. ISO 200, f 4,8 og lukkertid 1/100"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar