4. april 2011

Ukas foto (14)

ISO: 1600, Blender: f/5,6, Lukker: 125, Redigert: Photoshop

Mari har tatt ukas foto denne gangen. Hun skriver følgende om det på bloggen sin:
"Her ville jeg ta bilde av en sykkel, men helt på detaljnivå. Jeg brukte svært liten dybdeskarphet for å få fram kjedet. Jeg har brukt vertikale linjer for å skape dynamikk. Lyset var ganske svakt og dunkelt, så jeg forsterket det litt. Jeg justerte i curves og hue. Jeg endret fargen på rusten, slik at den ble rød i stedet for. Jeg synes det ble en tøff effekt, og gjør at bildet ligner på et skrekkfilmcover eller noe sånt.
Jeg har lært å se små detaljer og bringe dem fram. Jeg har lært mer om curves og hue/situation i Photoshop; både å bruke dem til å gjøre små, gode endringer for å bedre kvaliteten, men også til å endre bildet mer dramatisk."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar