12. juni 2011

Bokomslag

Elevene har jobbet med layout og InDesign. Her er et par elevers arbeid. Se også de andre elevenes forslag på de enkelte elevbloggene:
Regines bokomslag 1
Regines bokomslag 2


Natalija skriver om denne oppgaven:
"Vi fikk i oppgave å designe et bokomslag til en bok som heter "Sort". Vi skulle jobbe med et bilde som vi har tidligere tatt, men bildet skulle være svart/hvitt. Vi har hatt et par kurs om svart7hvitt-bilder, hvordan redigere dem og hvor mye som man kan gjøre med bare svart/hvitt som tema. Tittelen på boka er som sagt "Sort". Det første man tenker når man hører ordet sort er ofte noe mørkt, dystert, trist og kanskje litt skummelt. Jeg har tidligere tatt noen naturbilder i Sauda som jeg ble veldig fornøyd med. Jeg valgte å bruke de samme fotoene til denne oppgaven ettersom man kan forbinde trær og skog med både dystert og skummelt. Selve bakgrunnen på boka har jeg valgt å ha mørk slik at bildene blir fremhevet. Denne oppgaven skulle løses i programmet InDesign som er et program vi har arbeidet litt med i de forskjellige programfagene. Samtidig så passer dette programmet utrolig bra til slike oppgaver der layout er et sentralt mål.
Jeg har brukt en enkel skrifttype til forfatter og boktittel. Jeg ville bildene skulle uttrykke mye og ved å bruke en enkel skrifttype skaper man samtidig litt mystikk i layouten."
Natalijas bokomslag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar