2. mai 2011

Ukas foto (18)

Tonje beskriver fotoet sitt på følgende måte:
"Det jeg likte med dette bildet var komposisjonen og formene, blandet med fargene. Det er også uredigert, og dermed er det bare fotografiske ferdigheter som har gjort at det er blitt som det er blitt.
- Hva er ideen?
Ideen var å bruke en form i en størrelse og plassere den innover i rommet, slik at man får opplevelsen av rom.
- Hvordan er komposisjonen?
Komposisjonen er egenkontrasten, lys/mørk kontrast, gjentakelse, rød spillebrikke i interessepunkt, skrålinjer.
- Hvordan er lyset?
Skarpt innelys, fra siden.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?
Mitt kompaktkamera, med makroinnstilling: derfor er det liten dybdeskarphet.
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?
Lukker: 1/25 sek
Blender: f/3,2
ISO: 80
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Uredigert
- Hva har jeg lært?
Jeg har lært å sette opp lys, og lage komposisjon ved hjelp av spillbrikker.

PS. Spillet heter "Brainstorm", og er, btw., veldig morsomt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar