16. mai 2011

Ukas foto (20)

Vilde Aa beskriver ukas foto på denne måten:
"Dette var mitt beste bilde, mye på grunn av komposisjonen.
Her prøvde jeg meg på et "klassisk Afrikabilde", med et tre i interessepunktet, og en langstrakt slette som strekker seg i det uendelige. Jeg likte også hvordan himmelen oppførte seg i dette landskapet. Himmelen ser så veldig tung ut, nesten som om den hviler oppå trærne. Jeg synes det var spennende.
Som sagt står det fremste treet i interessepunktet, og det er klare skrålinjer fra det til de andre trærne langt bak. Det gir en veldig klar romvirkning. Man kan også skimte en bil i det fjerne, noe som jeg syns at ga en litt spennende effekt. Lyset kommer ovenifra, selv om det var noe overskyet. Jeg likte kontasten mellom den veldig blå himmelen og det grå-grønne gresset.
Jeg har brukt kameraet Canon Powershot; lukker 1/250; blender f 8; ISO 80.
Bildet er ikke redigert. Jeg lærte at det enkleste motivet kan med en bra komposisjon bli spennende."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar